Een simpele maar effectieve legday

Published by Nathalie on

Vandaag deelt één van onze content creators Pim Meesters zijn ideale legday. De perfecte combi van de basics! Als je voor fijne pijn wil gaan, is dit een workout voor jou.

Pim: “Bij mij is het, in de meeste gevallen, op woensdag en zondag tijd voor een pittige legday. Zo’n workout is überhaupt voor veel mensen de zwaarste workout van de week – dan kan je het maar beter goed doen! Ik werk van compound oefeningen (oefeningen waarbij je meerdere grote spiergroepen gebruikt) naar isolatiewerk en train zo op kracht en spiergroei. Ik zorg in ieder geval dat ik met trillende benen de sportschool uitloop!

Veel van deze workout zal je bekend voorkomen, maar ik wil even de laatste oefening uitlichten. Dit is een front squat uitgevoerd met de smith machine. De stang rust hier op de voorkant van de schouders in plaats van achterop de rug. Door deze positionering kan je de focus 100% op de bovenbenen leggen en redelijk moeiteloos erg diep zakken, afhangende van de mobiliteit in je enkels. Je knieën mogen hierbij naar voren komen. Met deze oefening kan je prima aan je kracht werken, maar omdat ik ‘m aan het eind van mijn training doe ga ik echt voor die verzuring. Daarom ga ik het liefst wat hoger in herhalingen zitten en wat lager in gewicht.

De volledige workout gaat als volgt:

1 Barbell squat 12 10 8 6 6
2 Stiff leg deadlift 4×10
3 Leg press 4×10
4 Leg extension 4×12
5 Smith machine front squat 4×12

 

Succes!

Team Road2Fit

 

Categories: Uncategorized

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Translate »
X